Inhoudsopgave
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
    herroepingsrecht; Lees alles over bedenktijd alles over bedenktijd
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of
    bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemen;
  3. Dag: kalenderdag
  4. Duurtransactie; een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van
    producten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt
    om informatie die aan hem persoonlijk is gericht op te slaan. Op een manier die
    toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie
    mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te
    zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter
    beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van
    zijn herroepingsrecht.
  8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten op afstand aan
    consumenten aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij, in het kader van een door de
    ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, tot en met
    het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruikt gemaakt worden van één of meer
    technieken voor communicatie op afstand;
  10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het
    sluiten van een overeenkomst, zonder de consument en ondernemer gelijktijdig in
    dezelfde ruimte zijn samengekomen;
  11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Sano Woonstyle
Ringoven 142
3961EM Wijk bij Duurstede
Nederland
T 06-49833490
E info@sanowoonstyle.nl
KVK-nummer 89303326
BTW-nummer NL004714618B94

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en
    op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer
    en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
    algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit
    redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,
    worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij
    op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van
    het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze
    algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking
    worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige
    manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit
    redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,
    worden aangegeven waar de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan
    worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische
    weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
    dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
    overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige
    algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het
    meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment
    geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en
    deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking
  6. van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  7. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden
  8. beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze
voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene
voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden
    geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan
    te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden
    producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van
    het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt
    van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden
    producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de
    ondernemer niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen
    geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden
    producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact
    overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de
    rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
    Dit betreft in het bijzonder:
    o de prijs inclusief belastingen;
    o de eventuele kosten van verzending;
    o de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen
    daarvoor nodig zijn;
    o het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    o de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    o de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de
    ondernemer de prijs garandeert;
    o de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het
    gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op

een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte
communicatiemiddel;
o of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op
welke deze voor de consument te raadplegen is;
o de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de
door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan
controleren en indien gewenst herstellen;
o de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan
worden gesloten;
o de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze
waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan
raadplegen; en
o de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een
duurtransactie.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het
    moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de
    daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de
    ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van
    het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is
    bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende
    technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
    overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument
    elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen
    in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de
    consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en
    factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op
    afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de
    overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of
    aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product aan de consument de volgende informatie,
    schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke
    manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    o het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met
    klachten terecht kan;

o de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake
het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
o de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
o de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de
ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de
uitvoering van de overeenkomst;
o de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een
duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

  1. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing
    op de eerste levering.
  2. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van
    voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht – met uitsluiting van oorbellen ivm hygiëne

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst
    zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 8 dagen. Deze bedenktermijn
    gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door
    de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de
    verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover
    dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij
    van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde
    toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking
    aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke
    en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij
    verplicht dit binnen 8 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de
    ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het
    modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail.
    Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
    herroepingsrecht dient de klant het product binnen 8 dagen retour te sturen. De
    consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd,
    bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft
    gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan
    de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de
    kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag voor het product heeft betaald, zal de ondernemer dit
    bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 8 dagen na herroeping,
    terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is
    door de webwinkelier. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die
    door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft
    voor een andere betaalmethode.
  3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf,
    is de consument aansprakelijk met inbegrip van eventuele waardeverminderingen.
  4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van
    het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over
    het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de
    koopovereenkomst.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten
    zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts
    indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de
    overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    o die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig
    specificaties van de consument;
    o die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    o die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    o die snel kunnen bederven of verouderen;
    o waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt
    waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    o voor losse kranten en tijdschriften;
    o voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de
    verzegeling heeft verboeren;
    o voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft
    verbroken.

Artikel 9 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
    aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
    veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten waarvan de prijzen
    gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer
    geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan
    schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij
    het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
    alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
    alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    o deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    o de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang
    van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van
    druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is
    de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 – Conformiteit en garantie

  1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in
    het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
    bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst
    bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen
    staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan
    normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan
    de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst
    tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen de gestelde
    bedenktermijn na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.
    Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in
    nieuwstaat verkerend.
  4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn.
    De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke
    geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument,

noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de
producten.

  1. De garantie geldt niet indien:
    o de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of
    door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
    o de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of
    anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de
    aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
    o de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die
    de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit
    van de toegepaste materialen.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in
    ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de
    beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft
    gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het
    bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen
    uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn.
    Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel
    slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30
    dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval
    het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen
    recht op een schadevergoeding.
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de
    consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument
    geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag
    dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na
    ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer
    zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de
    bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend
    artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden
    uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de
    ondernemer.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer
    tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de
    ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is
    overeengekomen.

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die
    strekt tot het geregeld afleveren van producten, te allen tijde opzeggen met
    inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van
    ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt
    tot het geregeld afleveren van producten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde
    duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en
    een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    o te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald
    tijdstip of in een bepaalde periode;
    o tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    o altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf
    heeft bedongen.

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
    afleveren van producten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor
    een bepaalde duur.
  2. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
    afleveren van producten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden
    verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten
    hoogste één maand.
    Duur
  3. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een
    jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand
    opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van
    de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument
    verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de
    bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
    betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke
    beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke
    kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en
    behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig
    en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de
    gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden, binnen een termijn van 14 dagen
    gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar
    langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14
    dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de
    consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat
    vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer
    schriftelijk anders aangeeft.
  6. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer
    naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene
    voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook
    indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

  1. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen
    niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan
    wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier
    kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.